Páginas

15.6.11

Recepta del 15: Amanida de bacallà i taronja amb vinagreta de mel i festucs.




Aquesta és la meva aportació a la recepta del 15 d'aquest més, la temàtica eren les amanides.



Ingredients:

Bacallà (dessalat).
2 taronges.
festucs.
Fulls d'amanida (en aquest cas he posat brots tendres variats)
Oli d'oliva.
Vinagre de Xerès (el podeu substituir per qualsevol altre).
2 cullerades de mel.
Orenga (opcional)
sal/pebre.


Elaboració:


El bacallà l'he fet tipus carpaccio, per poder tallar-lo l'ideal es tenir-lo congelat o semi-congelat, es més fàcil i pràctic, un cop tallat, reservarem els talls mes llargs per embolicar l'amanida. La resta el tallem més petit i reservem.

Agafem les taronges i les tallem en viu, separem tres o quatre grillons per decorar cada plat i la resta les tallarem per la meitat i reservem.

Preparem la vinagreta, com que el vinagre de Xerès és molt mes fort l'he posat una mica menys que en una vinagreta normal, barregem el vinagre, l'oli, la sal, el pebre (al gust), l'orenga i les dues cullerades de mel i emulsionem, reservem.

El un bol posem els fulls de l'amanida ben nets, afegim el bacallà, les taronges, pelem els festucs (reservarem uns quants per donar-li el toc final) i els afegim, l'amanim bé amb la vinagreta i procedim a muntar el plat, al voltant del motlle, per la part interior posem els talls de bacallà, afegim l'amanida i pressionem, retirem el motlle, decorem amb la taronja i afegim una mica més de vinagreta per sobre i els voltants, per enllestir afegirem festucs pelats i trencats per sobre de la vinagreta i de l'amanida.

Desitjo us agradi.
Bon profit!

*Èn Bernat Martínez va fer una de bacallà i taronja en un curs de l'aula gastronómica, que es d'on vaig treure l'idea

33 comentarios:

  1. Ohhh quina presentació mes xula, m'encanten les amanides tot l'any, però a l'estiu encara les gaudeixo molt més.
    Petonets

    ResponderEliminar
  2. Moltes vegades he sentit a dir que el bacallà amb la taronja queda molt bé, però encara no els he tastat junts! L'amanida si que té una pinta molt i molt bona!

    Un petó!

    ResponderEliminar
  3. Aquesta amanideta està per fer-li la "ola"! què bona i ben presentada, m'encanta!!!
    Moltes gràcies per participar maca!
    Petonets
    Sandra

    ResponderEliminar
  4. Núria quina presentació més xula que has fet.
    Petonets maca

    ResponderEliminar
  5. Una amanida fantàstica. Els festucs li donen un toc sensacional. Boníssima tota la combinació i amb la fruita.
    Petonets.
    Belén.

    ResponderEliminar
  6. Deliciosa esta ensalada d bacalao. En el sur se toma bastante, es muy refrescante y para mí con una así tengo la cena lista. un beso.

    ResponderEliminar
  7. Quina amanida més bona!!! no vegis quantes idees estic agafant amb tantes propostes! m'agarad molt el toc amb els festucs!!!! petonets guapa

    ResponderEliminar
  8. La combinació de carpacció i taronja em sembla deliciosa. Els festucs i la mel són jja el toc de picardia que fa irresistible aquesta amanida. M'encanta!!

    ResponderEliminar
  9. Que rica!!! como apetece con este calorcitooo!! Besotes de la Vaca!!

    ResponderEliminar
  10. Otra que me quedo,que despliegue tan bueno de deliciosas y hermosas ensaladas.
    Esta con el bacalao,los pistachos y naranja me ha conquistado Nuria ;))

    Un beso

    ResponderEliminar
  11. Amb el que a mi m'agraden les amanides i sent plat habitual a casa, cada proposta es supera. Aquesta combinació no se m'hauria ocorregut mai!! La trobo deliciosa! Petonets

    ResponderEliminar
  12. Que ensalada mas deliciosa!!....fresca y sabrosa......Abrazotes, Marcela

    ResponderEliminar
  13. M'agrada la amanida de bacallà amb taronja i la vinagreta amb festucs li donarà un toc diferent.
    Petons.

    ResponderEliminar
  14. Hola!
    Ja he vist amanida semblant en un altre lloc, i no m´imagino el contrast de sabors, la tinc pendent! Un presentació espectacular!
    Petons

    ResponderEliminar
  15. La foto y la presentación, ¡ESPECTACULARES!
    ME gusta la idea de mezclar pistachos con bacalao, la receta queda apuntada para una cena;O)
    Petonets,
    Palmira

    ResponderEliminar
  16. Hola,
    has fet una presentació preciosa!! i quina bona combinació de sabors i textures!! Queda apuntada. Petons

    ResponderEliminar
  17. "fem un mos" Sión

    Aquesta amanida de bacallà es sensacional, i el punt cruixent dels festucs un acompanyament deliciós
    Petonets

    ResponderEliminar
  18. M'agrada tot, la presentació, la foto, la recepta,....!

    ResponderEliminar
  19. El bacallà i la taronja lliguen molt bé!

    ResponderEliminar
  20. A mi també m'agrada molt emprar els fruits secs a les amanides i els festucs hi aporten un toc de color molt interessant!

    Petons!
    Anna

    ResponderEliminar
  21. Nuria has echo una presentacion fabulosa digna
    de ti y los ingredientes todos muy bien
    peto
    miquel

    ResponderEliminar
  22. Ultimament no disposso de masa temps material per visitarvos com m'agradaria i se que ultimament no us contesto un per un com havia fet habitiualment, agraeixo moltissim les vostres visites i comentaris, i em disculpo per no podervos atendre com merexeu.

    Petonets :)

    ResponderEliminar
  23. Realment és que el bacallà i la taronja combinen de meravella!!
    Una amanida ideal.
    Un petonàs, guapa.

    ResponderEliminar
  24. Una combinación ideal, me encanta el bacalao y la naranja, y en ensalada es perfecto! muchos besos

    ResponderEliminar
  25. Se ve estupenda esta combinacion ...realmente apètitosa ...preciosa decoracion para el plato y preeciosas fotos ..bsssMARIMI

    ResponderEliminar
  26. el bacallà c,ombina a la perfecció amb la taronja ... és un mos exquisit ... i en amanida segur que la fa diferent i deliciosa...
    una abraçada

    ResponderEliminar
  27. Es una aportación de lujo la que haces con esta receta.
    He visto miles y miles de ensalada y te garantizo que no tiene nada que envidiarle a ninguna de ellas.
    Es un placer leer esta receta.
    un beso

    ResponderEliminar
  28. Además de rica, es que te ha quedado preciosa!!!

    Besos.

    ResponderEliminar
  29. La combinació d'ingredients és esplèndida.
    Vull emfatitzar la sensació de frescor que m'ha transmès la fotografia... i això a l'estiu s'agraeix.

    ResponderEliminar
  30. Jo si que feia dies que no passava pel teu blog... no havia vist el canvi de look!!! també la vaig fer amb bacallà jo l'amanida de la recepta del 15 ;) i això d'afegir-hi taronja... m'ha agradat molt!! petonets

    ResponderEliminar
  31. Deliciosa tu propuesta! Y buenísima la combinación de ingredientes ;)

    ResponderEliminar
  32. http://www.alacartaparados.es/hoy-el-chef-eres-tu-carpaccio-de-langostinos-con-habitas-tiernas-y-rovellones/

    Besos.

    ResponderEliminar
  33. Gran bloc, si senyor !!! Anims !!!

    Albert
    http://lacuinadesempre.blogspot.com

    ResponderEliminar