Páginas

23.12.09

SUQUET DE PEIX

Ingredients:

1 lluç (serveix qualsevol tipus de peix blanc, orada, rap, etc)
Calamar (2, 3 o més, al gust jo he posat 4 mitjans)
Gambes o escamarlans calcular un o dos per comensal segons grandària.
1 ceba.
3 tomàquets mitjans.
2/3 patates.
2 grans d'all
Julivert.
Picada (safrà, ametlles torrades i pa torrat) jo a més li afegeixo 3 galetes maria daurada.
1 / 2 got de vi blanc o cava al gust.
1 / 2 litre de fumet de peix.

Preparació:

Pelem i trossegem la ceba sofregim a foc suau fins tirem, afegim els grans d'all laminats, quan estigui més o menys cuit,  li afegirem els tomàquets a "cancasè" (pelats i sense llavors) i trossejats, deixem que es faci bé i ho passem per la turmix i ho passem pel xino (és opcional també es pot deixar tal qual) tornem a posar a la cassola i li afegim el calamar ja net i en rodanxes, al cap d'una estona hi afegim les patates pelades netes i en rodanxes fines, afegim el brou de peix , el cava o vi  i el deixem que es coguin les patates, afegim els escamarlans / gambes (el meu professor em recomana saltar abans, jo prefereixo que es cogui en el mateix caldo i que deixin alli seu suquet) afegim la picada i per últim els filets de peix, deixar al foc fins que estigui fet i servir.

No hay comentarios:

Publicar un comentario